maandag 3 juni 2013

Moestuinmaandag

Stiekem verheug ik me er al de hele week op. Moestuinmaandag has arrived! Deze week was het natuurlijk heerlijk weer om in de moestuin te werken, al blijft het voor veel plantjes echt te koud. De focus lag voor mij echt op het (op een na...) laatste bed, dat voor de kolen. En op het uitplanten van mijn verjaardagscadeaus.

En tijdens die momenten op de tuin heb ik me verwonderd over het snelle groeien van alle vruchtstruiken, ze hangen echt vol met aal- en kruisbessen. Die ene kruisbesstruik had alleen maandag beduidend meer bessen dan gisteren....





En ondanks de verkeerde focus (mijn fototoestel bleef maar scherpstellen op de uien op de achtergrond) wilde ik de eerste peertjes toch echt wel laten zien!


Ook de sla lijkt steeds serieuzere vormen aan te nemen, wij zijn er klaar voor! 


De pompoen waar ik het meeste vertrouwen in heb...


De aardbeien blijven me verbazen!


Mooie kleur!


Twee van deze kruiwagens kwamen van het kolenbedje.


En deze pallets moeten uiteindelijk een compostbak gaan worden.



En gelukkig stelt de rabarber nooit teleur!
(Waarop mijn man zeer opbeurend zei... Het enige wat van die tuin komt is niet te eten.... Ach... ik vind het heerlijk...)

Moestuinmaandag is een initiatief van Hollandse Klei





4 opmerkingen:

  1. Zo jij gaat straks echt veel oogsten! Heel decoratief die rode kool. Kwak je gewoon wat aardbeien door de rabarber :).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als die aardbeien straks rijp zijn... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat belooft wat te worden - al vind ik rabarber ook niet verkeerd! Die kruiwagen vol met onkruid komt me overigens bekend voor; hier staat er ook een midden in de moestuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha, ik ben ook de enige die graag rabarber lust, maar ik maakte ook rabarbertaart, rabarberjam, rabarbercupcakes, rabarberlimonadesiroop en dat lusten ze wel allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen